Skip navigation

O Firefox anunciou em Janeiro planos para criar uma ferramenta chamada “Do not track“, permitindo aos usuários que seus dados de navegação não fossem u$ado$ por determinadas empresas. E olha que essa ferramenta ainda precisava que a empresa concordasse em não usar esses dados, mesmo que o usuário solicitasse que seus dados não fossem usados. Mas nem isso foi suficiente para que os idiotas do mercado entendessem. Em uma reunião com o mercado para apresentar a nova ferramenta, o CEO da Mozzila, Gary Kovacs, ouviu coisas como:

‘You’re breaking the web. It’s an economic model,’

‘If you do this, you’re single-handedly breaking the web. It’ll be a great place for a non-profit, but you don’t understand the web.’

Aí o CEO tratou de esculachar os míopes:

‘So you’re telling me your entire business model is based on your users not knowing what you’re doing with them? Is that how it works?’

A resposta foi um silêncio ensurdecedor. Gary continuou:

‘I’ll assume that’s a no. So then you’re reaction must be that you don’t think you can create an experience great enough that they’ll actually overtly subscribe to it. Is that true?’

E dá-lhe mais silêncio. E dá-lhe Gary:

‘So what else do we have to talk about? Why don’t we talk about how we solve this problem?’

Só me resta fechar o post com o simpático macaquinho.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: